Gelinin Kayınpederle Halveti

Gelini ile kayınpeder tek başlarına bir odada kalabilirler mi?

Gelin kayın pederine ebediyyen haram olduğu için, bir odada başbaşa kalmalarında haramlık yoktur. Ancak bir odada beraber ikâmet· etmeleri ve bir odada başkası yokken yatmaları haram olduğundan değil, fitneye sebep olabileceğinden uygun görülmemiştir. Bunun sebebi bir de Buhârîdeki bir hadisten bazılarının anladığı mânâdır. Söz konusu hadîs-i şerifte Rasûllüllah Efendimiz : "Kadınların yanına girmekten sakınınız." buyurdular. Ensardan birisi : "Ya erkek akrabasına (Hamv) ne dersiniz? diye sordu. Rasûlüllah "Onlarla başbaşa kalmak ölümdür" buyurdu. Burada kadınla başbaşa bulunması yasaklanan, hattâ ölüme benzetilen (hamv), kocamın kardeşi, dayı ve amca çocukları, kısacası kocamın Babası, dedesi ve oğullarından başka akrabasıdır denmiştir. ( Aynî, XX/213; Kâmil Miras Tecrid XI/324 ) Ancak Tirmizî gibi, kayınpederi de bu kelimenin anlamına soktuğundan, ( Tirmizî, radâ 16; Aynî,XX/213; ibnü'I-Esîr, en-Nihâye I/148; Sevkânî, Neyl VI/129) gelinin onunla aynı odada başbaşa kalmasını mahzurlu görenler de vardır. En azından o, kardeşi ya da Babası gibi değildir.

4 yorum

günahın bu kadar kolay işlenip kolay affedildiğini. söyleyen,

ben bu tip sözlere itibar etmem, yok efendim sen af dilemesini bil suçun bağışlanır, bu söz cahil insanları suça teşfik,tir, eğer bu dünyada suçu işledin cezasını çekmedin, insanlara rüşvet verdin veya yalancı şahitler buldun, veya çok güçlen,din herkes sana ceza veremedi hesap vermeden gittin, yokkk öyle baba,boyu, o dünyada kimi yalancı şahit bulacaksın, kimi kandıracaksın, eğer bağışlanmayı bilirsen afedilecek,sin, bu emevi yalanı eğer tanrı varsa,ki var melekleri var, evreni milyonlarca varlığı tanrı yarattı, o zaman dinde ne buyuruyorsa onu yapmayan veya yapamayan ,ların kesinlikle cezasını çekeceğin yürekten inanıyorum, yok öyle sen git insan öldür, canlı varlıklara zarar ver, çal, çırp kov gıybet et, yalan dolan, hakkın olmayanı kendi hakkın gibi al kullan, rızasız lokma ye, bırakın bu emevi ağzını, ya müslüman olun yada emevi olun allahın laneti emevilerin üstüne olsun, AMİN, AHLAK KALMADI EN DİNDAR GÖRÜNEN HACI HOCAYA BAKINCA HERKES DİNİ KULLANIP ÇIKAR SAĞLIYOR, PEKİ BU HAK,MIDIR, BENCE DEĞİLDİR, HERKES KENDİ ÇIKARINA GÖRE DİNİ ALGILARSA, ARTIK DİNSİLİK OLUR, HEMDE ÇOK GÜNAH OLUR NİYE DİNİ VE ALLAHI BU AHLAKSIZ DURUMUNA ALET EDİYORSUN, MAZLUMUN ÇEKTİĞİ ÇİLEYİ ZALİM CEZASINI ÇEKMİYORSA, O ZAMAN HAKANİYETLİ KİMSE YOK DEMEKTİR, HAŞA ALLATAN BİLE ADALET BEKLEMEK DOĞRU DEĞİLDİR, SÖZÜNÜZE GÖRE,Kİ BEN BUNU ASLA kabul etmiyorum,allah her şeyin karşılığını verecektir onun hakkaniyetinden şüphe atmek şirk ve inkar olur

19.04.2013 - esvegor

kayinpeder eger ki

ALLAH BAGISLAYICIDIR YETERKI TEVBE ETMEYI BIL s.a kayinpeder egerki öz dayi ise bu yine söz konusumudur yani ayni ortamda kalmalari yinede sakincalimidir Allahin selamti üzerimize olsun

07.07.2008 - yozgatli66

kayınpeder eğer ki

sn yozgatlı arkadaşım dayı da olsa amcada olsa eğerki iman nı yoksa değil aynı ortamda bulunmak uzaktan bile görmesi sakıncalıdır. saygılarımla iyi günler

07.07.2008 - MİNE TUFAN

kayınpedere karşı davranış ölçüsü.

kardeşim akılların fikirlerin cinsellikle kirletildiği bir zamanda en makbul olanı azami takvayı tercih etmektir.
ibni kesir der ki bir kadın dayısının bile yanında çarşafını çıkaramaz.çünkü dayı kuranda geçen mahremlerden sayılmamıştır.Faruk beşerde kitabında dayının mahremliğin son hududunda olduğu söyler.bu isterse kaynata olsun.ama bazı tefsirlerde ise dayı mahremden sayılmıştır.onun yanında oturmak kalkmak caizdir denilmektedir..kaynata ebedi haram olduğu için onun yanında başını, gerdanını açmak her ne kadar caiz olsada bu zamanda tvlerin çıplaklık ahlaksızlık pompaladığı bir ortamda aynı evde tv başında beraber ahlaksız filmleri izleyen aileler için tehlike büyüktür.dikkatlı olmak gerekir.dinen mahremiyle zina edenin öldurulmesi gerekir.bırak zinayı eğer ki kaynata geline karşı yada gelin kaynataya karşı el tutarken yada öpermen şehvet duysa eşine o kadın ebedi haram olur.hürmeti musahara vücuda gelmiş olur.nikahları düşer.dikkatli olmak gerekir.halvetten kaçınmak gerekir.kim olursa olsun yalnız kalınca üçünçüleri şeytan olur.bazı alimler kadınların elbiselerine bile dikkatli bakmak şehvet meydana getirir diyor.zaten kadının yüzüne bakmak hanefice haramdır.genç çocukların yüzlerine bile bakmak mekruh görülmüşse artık gerisini siz düşünün.
kadın giyim tavır hal ve hareketleri ile kayınpederine karşı dikkatlı olmalı.unutmamalı ki insanda şehvetin üç kuvveti vardır.birisi ifrat birisi tefrit biriside vasattır.böyle bir zamanda vasatta şehveti kalan insan çok azdır.çünkü bugünkü ortam şehvetleri vasattan çıkarmıştır.bir erkeğinde 100 yaşına kadar bazı erkeklerin erkekliğinin ölmeyeceğini düşünülürse .eşi ölen dul kalan yada eşi menopoz döneminde sonra cinsel hayattan tecerrüt edince o erkek ne yapacak.ikinci evlilik yani taahudu zevcat kurumu olmadığı için,duyuyuyoruz bazı dedelerin genç kızlara torunlarına tecavüzünü ,tacizini sarkıntılğını,çok dikkat etmek gerekir.bu benim kızım gelinim torunum lafları artık gerçek dışı kaldı.kendi gelinini,torununu,kızını,kullananların artığı bir zamanda gişiym tavır hal ve hareketlere dikkat etmek gerekir.bir gelin şeran caiz olmayan yerleri açmakla mesela bacakları en yakınları olan kaynata ve akrabalarının akrabiyetten gelen yakınlık duygularını kıracağı için o insanlarda sufli duyguların uyanmasına sebebiyet vererek sukutu insaniyeye atabilir o insanları.her ne kadar yüz bu benim akrabam desede bcaklar her keste aynı olduğu için bir akrabiyetten haber vermediği için daha çabuk ösufliyatı uyandırır. aile içi enseset ilişkilerle ilgili elimde istatistikler var.iç karartacak kadar kötü bir durumdayız...

Boş ve abes sözlerin maskaralığını yapmaktansa
güzel sözlerin hamallığını yapmayı tercih ederim.

08.07.2008 - tahkik